Monday, June 18, 2007

Dolores O’ Riordan

To «Linger» ν’ ακούγεται δυνατά από τη συνοικιακή καφετέρια κι εσύ στο παγκάκι να δίνεις το πρώτο σου φιλί. Με το «Zombie» έκανες την πρώτη σου κοπάνα απ’ το σχολείο, ενώ το «Promises» σε βρήκε με piercing στη μύτη, να προσπαθείς να κάνεις την εφηβική σου επανάσταση. Οκτώ χρόνια μετά, εσύ κάνεις το ξεκίνημά σου στη «γενιά των 800 ευρώ» και η Dolores O’ Riordan ξεκινά μια σόλο καριέρα. Για σένα δε ρωτάω, ας ρωτήσουμε καλύτερα την Dolores…

της Παυλίνας Εξαδακτύλου, pavlina6ktilou@yahoo.gr

Το πρώτο σου προσωπικό άλμπουμ έχει το γενικό τίτλο «Are you listening?». Τι είναι αυτό που πρόκειται να ακούσει το κοινό σε αυτήν την πρώτη σου δισκογραφική απόπειρα;

Ολα σχεδόν τα τραγούδια του άλμπουμ έχουν έναν στενό σύνδεσμο μαζί μου. Ενα έντονο προσωπικό στοιχείο. Ευτυχώς, αυτό το προσωπικό στοιχείο αναδεικνύεται μέσα από ολόκληρο το άλμπουμ. Ολα τα κομμάτια είναι για μένα από τα καλύτερα που έχω γράψει ποτέ και είμαι πολύ περήφανη για το αποτέλεσμα. Ελπίζω πραγματικά αυτός που θα ακούσει το «Are you listening?» να το απολαύσει τόσο, όσο εγώ δουλεύοντάς το.

Το «Ordinary day» έχει ήδη ξεχωρίσει στη Θεσσαλονίκη. Πόσο εύκολα μπορούν οι μέρες σου να είναι συνηθισμένες;
Καταρχήν, χαίρομαι πολύ που μαθαίνω ότι το τραγούδι αυτό αρέσει και ακούγεται. Προσπαθώ, όσο βέβαια αυτό είναι εφικτό και δυνατό, να έχω μια φυσιολογική ζωή, μια συνηθισμένη πραγματικότητα. Αυτό το καταφέρνω περνώντας χρόνο με τα παιδιά μου. Η οικογένειά μου με κρατά πάντα προσγειωμένη.

Οι Cranberries υπήρξαν ένα επιτυχημένο και δημοφιλές συγκρότημα. Τι ήταν αυτό που σ’ έκανε να πάρεις την απόφαση να συνεχίσεις μόνη δισκογραφικά;
Ηταν κάτι που είχα ανάγκη να κάνω. Το ήθελα πολύ. Βασικά, όλα τα μέλη του γκρουπ ήθελαν να δοκιμάσουν σόλο καριέρα κι έτσι τα πράγματα ήρθαν από μόνα τους. Ηταν μια απόλυτα φυσική εξέλιξη.

Σχεδόν σε όλες σου τις συνεντεύξεις καλείσαι ν’ απαντήσεις σε ερωτήσεις σχετικά με τους Cranberries. Εχεις πιάσει τον εαυτό σου να ενοχλείται ή να εκνευρίζεται, ειδικά τώρα που ακολουθείς τη δική σου πορεία;
Σε καμία περίπτωση. Είμαι κατηγορηματική σ’ αυτό. Οι Cranberies ήταν ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της μουσικής μου διαδρομής και δεν μπορώ παρά να είμαι περήφανη γι’ αυτό.

Ενα απ’ τα τραγούδια που καθιέρωσαν τη φωνή σου και την έκαναν ιδιαίτερα αναγνωρίσιμη ήταν το «Zombie» το 1994. Τι έχει αλλάξει σ' εσένα ύστερα από 13 χρόνια;
Δεν μπορώ να πω σε τι έχω αλλάξει ως άνθρωπος που ζει σε μια κοινωνία από τότε μέχρι σήμερα, αλλά είμαι σίγουρη ότι μουσικά έχω αλλάξει. Αυτό είναι, εξάλλου, γνώρισμα της μουσικής. Να αλλάζει διαρκώς.

Εχεις γράψει όλα τα τραγούδια του πρώτου σου άλμπουμ κι επιπλέον είσαι και συμπαραγωγός. Αυτό σημαίνει ότι οι fans σου θα ανακαλύψουν, ακούγοντάς το, κομμάτια του εαυτού σου που δεν είχαν μέχρι πρότινος αποκαλυφθεί;
Αυτό ελπίζω πραγματικά να συμβεί. Οπως είπα και πριν, το κάθε τραγούδι σημαίνει κάτι ξεχωριστό για μένα. Υπάρχει ένα προσωπικό δέσιμο με το καθένα. Σ’ όλο το άλμπουμ είναι διάχυτο το προσωπικό στοιχείο. Εχω επηρεαστεί από τα γεγονότα που συνέβησαν στη ζωή μου τα προηγούμενα τέσσερα χρόνια.

Αρκετοί συνάδελφοί σου έχουν φτιάξει το δικό τους blog (ηλεκτρονικό ημερολόγιο) και επικοινωνούν με αυτόν τον κάπως πιο εναλλακτικό τρόπο με το κοινό. Εχεις σκεφτεί να το κάνεις κι εσύ;
Είναι ένας τρόπος να επικοινωνείς με το κοινό σου, αλλά, για να είμαι ειλικρινής, δεν το έχω δοκιμάσει μέχρι τώρα. Προς το παρόν τουλάχιστον…

Σε λίγες μέρες θα βρεθείς στη Θεσσαλονίκη. Αλήθεια, έχεις ακούσει τίποτε για την πόλη;
Οχι πολλά, αλλά μαθαίνω ότι είναι ένα όμορφο μέρος.

Με το σύζυγό σου, Don Burton, έχετε αποκτήσει τρία παιδιά. Πώς είναι να γράφεις στίχους, μουσική και να τραγουδάς, να βρίσκεσαι σε μια παγκόσμια τουρνέ και παράλληλα να μεγαλώνεις και τρία παιδιά;
Μόνο μια λέξη μπορεί, νομίζω, να περιγράψει όλο αυτό που ζω. Πυρετώδες!

Info - Το όνομά της είναι Dolores Mary Eileen O' Riordan.
- Το 1990 κερδίζει τη θέση της τραγουδίστριας στο συγκρότημα The Cranberry saw us που στη συνέχεια μετονομάστηκε σε The Cranberries.
- Το πρώτο της προσωπικό άλμπουμ «Are you listening?» κυκλοφόρησε το Μάιο και μέσα σε λίγες εβδομάδες πούλησε περισσότερα από 100.000 αντίτυπα σε όλο τον κόσμο.
- Θα εμφανιστεί για μια συναυλία στη Μονή Λαζαριστών, στις 21 Ιουνίου. Τιμή εισιτηρίου: 35 ευρώ προπώληση, 40 ευρώ ταμείο.

links
www. doloresoriordan.ie
www. myspace. com. doloresoriordan.

1 comment:

crangreece said...

Ωραίο ποστ, thanx! :)

Εδώ είναι 18 videos από την εκπληκτική συναυλία της Dolores στο Λυκαβηττό! :

http://www.youtube.com/profile_videos?user=crangreece&p=r

Greek Cranberries fan site:

http://www.geocities.com/crangreece/